Varmt välkommen till Gullholmens lekplats!

Kom hit och låt fantasin och leklusten flöda bland klätterställningar, fiskebåten Gullvåg och sjöbodar gjorda för bus och lek. Gunga så det killar i magen och bjud din kompis på en smaskig sandkaka från caféet. Men se upp, man vet aldrig om piraterna dyker upp! Tur då att öns polisstation finns här….

Lekplatsen som totalrenoverades 2016 har gungor för alla åldrar, rutschbana, stor fiskebåt, sandlåda med sandleksaker att låna, klätterställning etc samt fria ytor för dem med spring i benen. Det finns också parkbänkar med bord för vila och fikapaus.

Lekplatsen hittar man om man följer vägen västerut förbi kyrkan mot fotbollsplanen. Lekplatsen är lättillgänglig för dem med funktionsnedsättning. Närmaste toalett finns i hamnen.

Hjälp med löpande underhåll tas tacksamt emot och på våren brukar vi arrangera en fixardag då vi samlas och gör iordning lekplatsen inför sommaren. Bidrag tas tacksamt emot till Föreningen Gullholmens swishnummer: 1 123 044 4943  . Märk med ”Lekplatsen” vid insättning.

Kontakta Ewa Kärnman och Martina Rudbo om ni har några idéer för lekplatsen eller helt enkelt vill bidra på något sätt!

Mvh Carolina Österberg /Föreningen Gullholmen

carolina.osterberg@gmail.com