Gullholmens Fotbollsturnering 2019

Barn och ungdomar har spelat fotboll på Gullholmen i organiserad form sedan 1976. Fotbollsturneringen är en kär tradition som skapar kontakter, gemenskap och glädje, både för unga och vuxna. Vi hoppas på god uppslutning av spelare och supportrar för att kunna genomföra ännu en fin turnering 2019.

Matchdagar
V 28    tisdag    2019-07-09,   torsdag 2019-07-11
V29     Ingen fotboll /Gothia Cup
V30     tisdag    2019-07-23,  torsdag 2019-07-25
V31     tisdag    2019-07-30,  torsdag 2019-08-01  inkl. avslutning

Matcherna spelas från kl 17.30 till 20.00, beroende på antal spelare.

Åldersgränser
Yngre serie (mixad)  7-10 år, födda 2012-2009
Äldre serie: pojkar 11-15 år, födda 2008-2004, flickor 11-16 år, födda 2008-2003

Vi har under åren haft både uppdelat flicklag/pojklag och mixade lag i den äldre serien. Hur det blir 2019 är ännu ej bestämt.

Matchvärdar och domare
En förutsättning för att turneringen ska bli av är att föräldrar till barn som deltar i turneringen ställer upp som matchvärdar. Vuxna anger vilka veckor eller speldagar de kan ställa upp i samband med anmälan. Uppgiften innebär att dela ut tröjor, bocka av barn, anteckna resultat, vara eller instruera domare med mera. Vi behöver frivilliga insatser före turneringen med att klippa gräset på planen och krita linjerna och fixa näten.  Vi söker även ungdomar som kan tänka sig domaruppdrag. Arvodet är 600 kr för alla matcher hela turneringen, 100 kr för en kväll. Är du intresserad, skriv ett mail till e-post: gullholmensff@gmail.com Skriv vilka datum du kan döma och ange ditt telefonnummer.

Anmälan
Anmälan sker av praktiska skäl via ett webbformulär som vi önskar att föräldrar fyller i för sina barn.

För att få föreningsstöd från kommunen behöver alla deltagare registrera personnummer. Dock ej de fyra sista siffrorna. Personuppgifterna ni lämnar kommer inte att användas till något annat ändamål än administration kring turneringen och föreningsstödet. Lagen med deltagarnas för- och efternamn kommer att publiceras på GullholmensFF webbplats och anslagstavlan i hamnen.

Länk till formuläret: https://forms.gle/1NZEtLzy4a36A7TG8

Övrigt
Deltagande är gratis, alla ska få spela och ha roligt. Det finns möjlighet att ta initiativ till fotbollsskola för barn under 7 barn. Kontakta föreningen Gullholmen om du är intresserad att göra detta. Vill du sponsra med priser är det även i år varmt välkommet!

Vänligen
Carolina Österberg för Föreningen Gullholmen

Föräldragruppen, Lisa Kihl, Kai-Uwe och Lena Berglind, Lotta Laurent Cantone, Ulf Biederbeck, Kristin Blomqvist; Karl Nyblom, Max Hallenberg, Kristin Blomqvist, Lars Wilhelmsson och Eva Marsh.