Gullholmens Fotbollsturnering 2022

Barn och ungdomar har spelat fotboll på Gullholmen i organiserad form sedan 1976. Fotbollsturneringen är en kär tradition som skapar kontakter, gemenskap och glädje, både för unga och vuxna.

Här följer aktuell information, med reservation för ändringar. Vill göra er extra uppmärksamma på att vi dragit ihop turneringen till 3 sammanhängande veckor istället för avbrott mitt i som vi haft i många år.

Matchdagar
V29   tisdag    2022-07-19, torsdag 2022-07-21
V30   tisdag    2022-07-26, torsdag 2022-07-28
V31   tisdag    2022-08-02, torsdag 2022-08-04 inkl. avslutning

Åldersgränser
Yngre serie (mixad) 7–10 år, födda 2015-2012
Äldre serie: pojkar 11-15 år, födda 2011-2007, flickor 11-16 år, födda 2011-2006
Vi kommer att spela med mixade pojk och flicklag i yngre serien men kommer ta beslut kring äldre seriens lagfördelning närmre turneringsstart.

Anmälan
För att vi ska få de bästa förutsättningarna för en jämn lagindelning är vi tacksamma om alla som kan föranmäler sig i god tid innan turneringen. Anmälan sker av praktiska skäl via ett webbformulär som vi önskar att föräldrar fyller i för sina barn.

För att få föreningsstöd från kommunen behöver alla deltagare registrera personnummer. Personuppgifterna ni lämnar kommer inte att användas till något annat ändamål än administration kring turneringen och föreningsstödet. Lagen med deltagarnas för- och efternamn kommer att publiceras på GullholmensFF webbplats och anslagstavlan i hamnen.
Länk till formuläret: Webbanmälan 2022 | Gullholmens FF | laget.se

Övrigt
Deltagande är gratis, alla ska få spela och ha roligt tillsammans. Vi ser dock gärna att deltagarnas föräldrar är medlemmar i Föreningen Gullholmen som arbetar ideellt med att skapa trivsel och aktiviteter på ön. Föreningen ansvarar för turneringen och sponsrar bland annat med bollar och färg till planen.

Vill du sponsra turneringen är det varmt välkommet! Kontakta bara någon av oss i föräldragruppen.

Matchvärdar och domare
En förutsättning för att turneringen ska bli av är att föräldrar till barn som deltar i turneringen ställer upp som matchvärdar. Vuxna anger vilka veckor eller speldagar de kan ställa upp i samband med anmälan. Uppgiften innebär att dela ut tröjor, bocka av barn, anteckna resultat, vara eller instruera domare med mera. Vi behöver frivilliga insatser före turneringen med att klippa gräset på planen, krita linjerna och fixa näten. Vi söker även ungdomar som kan tänka sig domaruppdrag. Arvodet är 600 kr för alla matcher hela turneringen, 100 kr för en kväll. Är du intresserad, skriv ett e-mail till e-post: gullholmensff@gmail.com Skriv vilka datum du kan döma och ange ditt telefonnummer.

Fotbollsskola
För barn mellan 4-9 år har det tidigare arrangerats fotbollsskola av ungdomar på ön. Skulle du vara intresserad av att arrangera det för sommaren 2022 så är du varmt välkommen att kontakta Carolina Österberg så kan vi lägga upp information kring det här.

Mini-turnering för ungdomar födda -04 och -05
Förra årets miniturnering 2 kvällar en vecka i juli var mycket uppskattad. Har du intresse av att arrangera detta även i år så finns det nog stort intresse för ungdomar att delta. Hör av dig till Carolina Österberg så kan information läggas ut här.

Vänligen
Carolina Österberg för Föreningen Gullholmen

Föräldragruppen,
Lotta Laurent Cantone, Lena Berglind, Max Hallenberg, Björn Petrén, Olivia Uddenberg, Rickard Ekengren, Kristin Blomqvist, Magnus Mattsson och Carolina Österberg.